torstai 10. maaliskuuta 2011

Menu á la Nutrilett

Nyt on sitten neljäs päivä menossa pussikeittokuurissa ja nostan kyllä hattua niille, jotka pystyvät tällaisia kuureja nauttimaan pidempäänkin. Pari ensimmäistä päivää meni ihan ok. Tosin ensimmäinen lämmin ateriani maistuin suoraan sanottuna kauhealta; suolaa oli aivan liikaa ja jälkimaku outo. Aamupalaksi tarkoitettu pirtelö ja lounaspatukka ovat ihan syötäviä, mutta patukkakin menee alas ainoastaan kahvin kanssa.

Tänään on jo tehnyt mieli syödä kiinteää ruokaa ja nimenomaan "suolaista" ruokaa. Melkein kaikki Nutrilettin tehostartin ruuat ovat makeita ja minä en niin kovasti olen tuon makean perään... Ihan totaalisesti en ole pelkkiä pussiruokia syönyt vaan esim. hedelmiä ja vihanneksia olen popsinut. Myös raejuustoa olen syönyt lämpimän ruuan kanssa.

Olo tuntuu kyllä kevyemmältä ja olen huomannut, miten vähällä sitä oikeastaan pärjäisikään. Kuvittelin, että minulla olisi koko kuurin ajan kiljuva nälkä. Totuus on kuitenkin se, että nälkää ei ole tarvinnut kärsiä, kun ruuat on jakanut tasaisesti. Minulta on jopa jäänyt joka päivältä yksi välipala syömättä (pussikeitoista). Olen sen toki korvannut hedelmillä. Nutrilettin välipala vaan ei oikein maistu (pelkkää kasvis- tai tomaattilientä)...

Vaikka en tässä opi uudella tavalla syömään, niin ainakin olen oppinut/huomannut, että pärjään paljon pienemmällä energiamäärällä kuin mitä olen tottunut syömään. Kunnon sotasuunnitelmaa minulla ei vielä ole ensi viikosta, mutta ajattelin viikon tai pari merkitä syömisiä Kiloklubiin ja puolittaa ruoka-annokseni totutusta.

Yhteenvetona: pussikeitot eivät ole minua (itse tehdyn kotiruuan ystävää) varten. Jätän siis pussikeittohaasteen perjantain jälkeen ja siirryn seuraavalle etapille ja jään pohtimaan uutta haastetta (ehkäpä sillä voisi olla jotain tekemistä hiilarien kanssa?). Totuus on kuitenkin se, että ruokavalion tulee olla sellainen, että sitä pystyy noudattamaan koko loppuelämänsä ajan. Sen pitää siis tuntua omalta ja olla juuri minulle sopiva, kuten lempivaatteenkin. Laktoosivaivastani sen verran, että vatsani on kestänyt yllättävän hyvin. Olen itse ihan yllättynyt! Tosin nyt neljäntenä päivänä vatsa on alkanut vihoitella...

3 kommenttia:

  1. Kuules Tiitula, sinä onnistuit paremmin kuin minä :) Onnea! Sait ilmeisesti syötyä koko viiden päivän "kuurin". Ihmettelen ja nöyränä tunnustan sinut tämän haastekisan ehdottomaksi voittajaksi. Minulla se jäi yhteen päivään, yhteen vajaaseen lautaselliseen, yhteen onnettomaan yritykseen...

    Ja siltikin on hyvä mieli. Tänään palattu jälleen terveelliseen kotiruokaan. Kyllä se on hyvää. Suorastaan herkullista. Jospa tuo epäonnistunut yritys itseasiassa olikin hyvä asia. Nimittäin motivaatio on huippulukemissa, samoin luottamus onnistumiseen.

    Tsemppiä Sinullekin! Ja mukavaa viikonloppua!

    Haastettasi pelolla odotellen ;) ja aurinkoista mieltä toivotellen, Kaneli

    VastaaPoista
  2. Hyvinhän sinulla meni, ei minusta ainakaan olisi tuon paketin syöjäksi! :)

    VastaaPoista
  3. Kyllä olen itsekin vielä yllättynyt, että pystyin "kuurin" viemään loppuun, mutta kyllä tekikin mieli herkkuja sitten kuurin jälkeen ja on niitä syötykin. Maanantain punnitus näyttää menikö sitten saavutettu tulos pyllylleen...

    VastaaPoista